Egzamin ósmoklasisty z matematyki – wymagania
Przygotowując się do egzaminu ósmoklasisty najlepiej sięgnąć do informatora CKE oraz dotyczącego go aneksu. W zadaniach z arkusza mogą pojawić się takie zagadnienia, jak:
- Liczby naturalne w dziesiątkowym układzie pozycyjnym.
- Działania na liczbach naturalnych.
- Liczby całkowite.
- Ułamki zwykłe i dziesiętne oraz działania na nich.
- Obliczenia dotyczące procentów, miar oraz wag, drogi, prędkości, czasu.
- Potęgi o podstawach wymiernych.
- Pierwiastki.
- Tworzenie wyrażeń algebraicznych z jedną i z wieloma zmiennymi.
- Przekształcanie wyrażeń algebraicznych. Sumy algebraiczne i działania na nich.
- Równania z jedną niewiadomą.
- Proporcjonalność prosta.
- Proste i odcinki.
- Kąty.
- Własności figur geometrycznych na płaszczyźnie.
- Wielokąty.
- Oś liczbowa. Układ współrzędnych na płaszczyźnie.
- Geometria przestrzenna.
- Kombinatoryka i rachunek prawdopodobieństwa.
- Odczytywanie danych i elementy statystyki opisowej.
- Zadania tekstowe.
Egzamin ósmoklasistyz matematyki – co było w poprzednich latach?
Poniżej przedstawiamy arkusze wraz z odpowiedziami z egzaminów ósmoklasisty z ostatnich lat:
Arkusze do egzaminu – matematyka
Materiały obejmują zarówno arkusze w wersji standardowej, jak i te dostosowane do potrzeb uczniów z niepełnosprawnościami. Wszystkie materiały, w tym nagrania w formacie mp3 do zadań na rozumienie ze słuchu w arkuszach z języków obcych nowożytnych, są zamieszczone na stronie internetowej Centralnej Komisji Egzaminacyjnej (www.cke.gov.pl), stronach internetowych okręgowych komisji egzaminacyjnych w następujących terminach oraz poniżej:
Arkusz egzaminacyjny dla uczniów bez niepełnosprawności i uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (OMAP_100) _wersja X
Arkusz egzaminacyjny dla uczniów z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera (OMAP_200)
Arkusz egzaminacyjny dla uczniów słabowidzących_czcionka 16 pkt (OMAP_400)
Arkusz egzaminacyjny dla uczniów słabowidzących_czcionka 24 pkt (OMAP_500)
Arkusz egzaminacyjny dla uczniów niewidomych (OMAP_660)
- Arkusz egzaminacyjny (czarnodruk)
- Arkusz egzaminacyjny (dostosowany do syntezatora mowy)
- Zasady oceniania rozwiązań zadań
Arkusz egzaminacyjny dla uczniów niesłyszących i słabosłyszących (OMAP_700)
Arkusz egzaminacyjny dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim (OMAP_800)
Propozycja próbnego egzaminu to element wspólnych działań CKE i Ministerstwa Edukacji Narodowej, aby w czasie zawieszenia zajęć w szkołach, wesprzeć dyrektorów w ich bieżących zadaniach.